دلایل تخلیه نشدن آب ظرفشویی

علت تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی

جمع شدن آب در ماشین ظرفشویی زمانی که خاموش است و همچنین تخلیه نشدن آب درون ظرفشویی یکی از مشکلات رایج این دستگاه است.در این مقاله ما به بررسی این مشکل، علت های احتمالی و نحوه رفع آن می پردازیم.بعضی از این ایرادات میتواند توسط شما شناسایی و رفع شود، و برخی دیگر به دلیل تخصصی بودن، برای تعمیر نیاز به تکنسین متخصص دارد.

علت جمع شدن آب در ماشین ظرفشویی

علت تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی و جمع شدن آب در ماشین ظرفشویی را به طور کلی میتوان به دو دسته تقسیم کرد:

1.وجود ایراد فنی در قطعات اصلی مربوط به سیستم تخلیه مانند پمپ تخلیه، آکوا استاپ_شیر برقی و… که باید بررسی و رفع ایراد شوند.

2.مسدود بودن و گرفتگی مسیر تخلیه، فیلتر کف ماشین ظرفشویی و یا سایر اتصالات که باعث جلوگیری از تخلیه آب ماشین ظرفشویی میشود.

*توجه داشته باشید علت تخلیه نشدن آب ظرفشویی در اکثر برند ها یک مشکل یکسان است. برای مثال شما با مطالعه ی این مطلب میتوانید علت تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی بوش، علت تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی سامسونگ، علت تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی الجی،  علت تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی زیرووات، ایندزیت، پاکشوما، اسنوا،آبسال و…. بررسی و رفع نمایید.

چرا آب ماشین ظرفشویی تخلیه نمی شود؟

تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی علت های گوناگونی دارد که ما در ادامه به پنج علت تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی میپردازیم و هر کدام را جدا گانه توضیح میدهیم.

1.پمپ تخلیه

پمپ تخلیه وظیفه تخلیه کردن آب داخل ماشین ظرفشویی را دارد، در بعضی از مواقع پمپ تخلیه بر اثر انباشته شدن رسوبات آب دچار مشکل می شود و نمی تواند آب داخل ماشین ظرفشویی را تخلیه کند، در برخی موارد دیگر هم به دلیل طول عمر زیاد و فرسایش پمپ تخلیه از کار می افتد که این امر خود علت تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی است. پمپ تخلیه ماشین ظرفشویی در قسمت زیرین فیلتر ماشین ظرفشویی قرار دارد که برایدسترسی به آن باید پنل ماشین ظرفشویی باز شود.

2.فیلتر ماشین ظرفشویی

فیلتر ماشین ظرفشویی در قسمت کف دستگاه( بالای پمپ تخلیه) قرار دارد. وظیفه ی فیلتر ماشین ظرفشویی جلوگیری از ورود غذا ها و خرده ریز های باقی مانده بر روی ظروف به داخل پمپ تخلیه است. برای  بیرون آوردن و تمیز کردن فیلتر ظرف شویی شما میتوانید آن را بر خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید و بیرون بیاورید سپس بعد از شستشوی کامل مجدد آن را در سر جای خود قرار دهید.

3.شلنگ تخلیه

شلنگ تخلیه در پشت ماشین ظرفشویی قرار دارد که از یک سمت به پمپ تخلیه وصل است و از سمت دیگر به خروجی فاضلاب یا سینک اتصال دارد. هرگونه مشکل در شلنگ تخلیه از جمله گرفتگی و انسداد، پیج خوردگی ویا له شدگی شلنگ مو جب عدم تخلیه آب ماشین ظرفشویی می شود.

4.خروجی فاضلاب

وجود انسداد و گرفتگی در مسیر خروجی فاضلاب و یا اتصالات سینک میتواند مانع تخلیه آب ماشین ظرفشویی شود و باعث می شود آب ماشین ظرفشویی به داخل دستگاه برگردد و یا به طور کلی تخلیه نشود.

5.برد الکترونیکی یا تایمر ماشین ظرفشویی

تمامی قطعات دستگاه برای انجام کار از برد الکترونیکی  دستور میگیرند، وجود هرگونه مشکل و ایراد در برد الکترونیکی میتواند باعث تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی شود.

در نتیجه یکی دیگر از علت های تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی میتواند خرابی برد الکترونیک یا تایمر ماشین ظرفشویی باشد. بردهای الکترونیکی معمولا بر اثر نوسانات برقی دچار آسیب میشوند و برای تعمیر آن حتما از شرکت های معتبر و افراد متخصص کمک بگیرید.

علت جمع شدن آب در ماشین ظرفشویی خاموش چیست؟

گاهی اوقات پس از به اتمام رسیدن مراحل شستشو متوجه می شوید که مقداری آب در کف ماشین ظرفشویی انباشته شده است. اگر مقدار آب کم بود جای نگرانی نیست آنرا با دستمال حوله ای خشک کنید و درب دستگاه را حدود 30 دقیقه باز بگذارید ولی اگر مشاهده کردید که مقدار آب انباشته شده در کف دستگاه زیاد است، ماشین ظرفشویی دچار مشکل شده است. باید دقت کنید آّبی که در داخل ماشین ظرفشویی قرار دارد تمیز است یا کثیف…

اگر آب داخل ماشین ظرفشویی کثیف باشد بدین معناست که سیستم تخلیه دچار مشکل شده و نتوانسته آب داخل ماشین ظرفشویی را تخلیه کند ولی اگر آب انباشته شده در ماشین ظرفشویی تمیز باشد به احتمال زیاد شیر برقی و یا آکوا استاپ ماشین ظرفشویی دچار مشکل شده است.

جمع بندی

در این مطلب ما ایرادات شایع در ارتباط با علت علت تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی و نحوه بر طرف کردن آنها را بیان کردیم در صورتی که شما تمامی مراحل بالا را بررسی کردید و همچنان مشکل دستگاه شما بر طرف نشده بود میتوانید با مجموعه تخصصی وی آی پی سرویس در تماس باشید.

 

 

کاربر گرامی با توجه به برند ماشین ظرفشویی که دارید، برای تعمیر ماشین ظرفشویی خود می توانید از لینک های زیر اقدام نمائید :

تعمیر ماشین ظرفشویی سامسونگ

تعمیر ماشین ظرفشویی بوش

تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی

تعمیر ماشین ظرفشویی آاگ

×
ایتا Whatsapp chat
واتساپ Whatsapp chat
3 +
پیمایش به بالا
Call Now Button