علت باز نشدن قرص ماشین ظرفشویی

چرا ماشین ظرفشویی قرص را حل نمی کند

حل نشدن قرص در ماشین ظرفشویی یا به عبارتی باز نشدن قرص در ماشین ظرفشویی به عوامل مختلفی بستگی دارد، برخی از این موارد بسیار ساده و سطحی است که میتواند توسط خود شما به راحتی بر طرف شود، ولی برخی دیگر از این موارد بسیار پیچیده است که برای برطرف کردن آن حتما نیاز به کمک متخصص تعمیر ماشین ظرفشویی است.

علت باز نشدن قرص ماشین ظرفشویی

*در نظر داشته باشید که مطالبی که در مورد علت باز نشدن قرص ماشین ظرفشویی در ادامه مطالعه می کنید، به برند ماشین ظرفشویی شما بستگی ندارد و این مشکل در اکثر برندهای ماشین ظرفشویی به صورت مشترک است.

برای مثال شما میتوانید علت باز نشدن قرص ماشین ظرفشویی سامسونگ، علت باز نشدن قرص ماشین ظرفشویی الجی، علت باز نشدن قرص ماشین ظرفشویی بوش، علت باز نشدن قرص ماشین ظرفشویی آ ا گ، علت باز نشدن قرص ماشین ظرفشویی دوو، آبسال،پاکشوما، اسنوا و… را در این مقاله بیابید و اقدام به عیب یابی ماشین ظرفشویی کنید.

چرا پودر ماشین ظرفشویی حل نمی شود؟

در ادامه این مقاله ما دلایل باز نشدن قرص ماشین ظرفشویی را عنوان میکنیم و هر یک  از دلایل را به صورت جدا گانه تو ضیح می دهیم.

  • باز نشدن درب جا قرصی
  • خرابی دیسپلی
  • خرابی و یا مسدود بودن بازو های شستشو (آب افشانک ها)
  • کامل نشدن چرخه شستشو
  • پایین بودن دمای آب

باز نشدن درب جا قرصی

یکی از علت های اصلی باز نشدن درب جا قرصی خرابی بوبین و فنر جا قرصی است، زمانی که بوبین و فنر جا قرصی خراب می شود، فرمان از سمت برد صادر می شود ولی درب جا قرصی باز نمی شود. دیگر دلایل باز نشدن درب جا قرصی می تواند چیدمان بد ظروف باشد که به لبه ی درب جا قرصی گیر میکند.

خرابی دیسپلی

خراب شدن صفحه نمایش (دیسپلی) باعث میشود فرمان به سمت سایر قطعات از جمله جا قرصی ارسال نشود و درب جا قرصی باز نشود. خراب شدن دیسپلی میتواند یکی دیگر از علت های حل نشدن قرص در ماشین ظرفشویی باشد.

خرابی و یا مسدود بودن بازو های شستشو (آب افشانک ها)

از کار افتادن و یا مسدود بودن روزنه های آب افشانک می تواند یکی از اصلی ترین علت های باز نشدن قرص ماشین ظرفشویی باشد، اگر از خراب بودن آب افشانک ها اطمینان حاصل کردید اقدام به تعویض و یا رفع انسداد روزنه ها کنید.

کامل نشدن چرخه شستشو

زمانی که به هر دلیل چرخه شستشو کامل نشود قرص در ماشین ظرفشویی حل نمی شود یا به صورت نیمه حل شده باقی می ماند، در صورتی که با این اتفاق مواجه شدید برنامه دستگاه را ریست کنید و برنامه شستشوی جدید انتخاب کنید تا دستگاه شروع به کار کند و چرخه شستشو تکمیل شود.

پایین بودن دمای آب

پایین بودن دمای آب و به حد نساب نرسیدن درجه حرارت آب یکی از اصلی ترین دلایل باز نشدن قرص ماشین ظرفشویی است، در ارتباط با این مشکل قرص وارد دستگاه می شود ولی هیتر یا هیت پمپ ماشین ظرفشویی آب را گرم نمیکند تا قرص ماشین ظرفشویی حل شود. براب برطرف کردن این مشکل حتما از متخصص تعمیر ظرفشویی کمک بگیرید.

جمع بندی

همانطور که ملاحظه کردید ما در قسمت بالا دلایل اصلی باز نشدن قرص در ماشین ظرفشویی را توضیح دادیم ولی دلایل دیگری هم میتواند علت باز نشدن قرص ماشین ظرفشویی باشد، دلایلی از قبیل انتخاب برنامه نا مناسب، چیدمان بیش از حد ظروف،استفاده از قرص زیاد در یک مرحله از شستشو ویا استفاده از قرص ماشین ظرفشویی غیر استاندارد و بی کیفیت است. قرص های ماشین ظرفشویی معمولا داری یک روکش پلاستیکی بسیار نازک هستند که بر اثر حرارت آب به راحتی حل میشوند و وارد چرخه شستشو میشوند. در حال حاضر میتوان به قرص های ماشین ظرفشویی فیری (fairy) و فینیش (Finish) به عنوان باکیفیت ترین و رایج ترین قرص های ماشین ظرفشویی اشاره کرد.

 

×
ایتا Whatsapp chat
واتساپ Whatsapp chat
3 +
پیمایش به بالا
Call Now Button