آموزش تعویض شلنگ تخلیه لباسشویی

آسیب دیدگی شلنگ تخلیه لباسشوییف از شایع ترین خرابی‌های لباسشویی است. که معمولا در چنین شرایطی برای رفع مشکل، باید به تعویض شلنگ بپردازید. در واقع شما می‌توانید با استفاده از وسایل مورد نیاز و دانش کافی به تعویض شلنگ تخلیه دستگاه خود بپردازید. با ما همراه باشید تا در این مقاله به نحوه تعویض شلنگ تخلیه لباسشویی بپردازیم تا با اطلاعات بیشتری این کار را انجام دهید.

 

چه زمانی نیاز به تعویض شلنگ تخلیه ماشین لباسشویی است؟

شلنگ تخلیه لباسشویی، شلنگی است که آب آلوده را توسط پمپ لباسشویی به فاضلاب منتقل می‌کند. این شلنگ ممکن است به دلایل مختلفی از قبیل پوسیده شدن یا سوراخ شدن بر اثر انسداد اشیا و … دچار آسیب دیدگی شود. در این مواقع کارکرد شلنگ تخلیه نیز به مشکل برخورده و در نتیجه عملیات تخلیه نیز با مشکل مواجه خواهد شد. در حقیقت هنگامی که عمل تخلیه آب به درستی انجام نشود، باید به بررسی علت بپردازید، چون در بعضی از مواقع ممکن است که علت خرابی عوامل دیگری مانند خرابی پمپ دستگاه باشد. سپس در صورت مطمئن شدن از خرابی شلنگ تخلیه لباسشویی، آن را تعویض کنید.

 

 

وسایل مورد نیاز تعویض شلنگ تخلیه لباسشویی

برای آن که تعویض شلنگ تخلیه لباسشویی به صورت صحیح انجام گیرد، بهتر است که توسط فرد متخصص انجام شود تا پس از نصب، مشکلی از قبیل نشتی آب رخ ندهد. البته اگر شما قادر به تعویض شلنگ تخلیه لباسشویی می‌باشید، می‌توانید با استفاده از وسایل مورد نیاز  به تعویض شلنگ بپردازید. وسایل مورد نیاز جهت تعویض شلنگ تخلیه لباسشویی عبارتند از : شلنگ تخلیه جدید، آچار، انبردست، پیچ گوشتی چهارسو و تخت، در صورت لزوم گیره و…

 

مراحل و نحوه تعویض شلنگ تخلیه لباسشویی

برای تعویض شلنگ تخلیه ماشین لباسشویی، باید مراحلی را به ترتیب انجام دهید که این مراحل شامل قطع کردن آب و برق، جداسازی شلنگ تخلیه قدیمی (آسیب دیده)، نصب شلنگ تخلیه جدید، تست شلنگ تخلیه و پمپ تخلیه دستگاه می‌باشد که در ادامه مقاله به توضیح هر یک از مراحل می‌پردازیم.

  • قطع کردن آب و برق

اولین مرحله تعویض شلنگ تخلیه لباسشویی، قطع کردن آب و برق می‌باشد. در واقع شما قبل از اینکه اقدامی را انجام دهید، باید آب ورودی ساختمان را قطع کنید. همچنین  سیم‌های ماشین لباسشویی را نیز از پریز برق جدا کرده و برای اطمینان بیشتر، منبع تغذیه برق دستگاه را نیز قطع کنید.

  • جداسازی شلنگ تخلیه قدیمی (آسیب دیده)

دومین مرحله تعویض شلنگ تخلیه لباسشویی، جداسازی شلنگ تخلیه قدیمی می‌باشد. در واقع شلنگ تخلیه در قسمت پشت لباسشویی توسط گیره‌هایی، به دستگاه وصل شده است که در این مرحله شما باید با استفاده از ابزارهای مناسب از جمله انبردست و پیچ گوشتی به جدا کردن شلنگ تخلیه بپردازید. بدین صورت که گیره‌ها را باید با استفاده انبردست  نگه داشته و توسط پیچ گوشتی، پیچ‌ها را باز نمایید تا شلنگ تخلیه از دستگاه جدا گردد. حال گیره‌ها را با دقت بررسی نمایید تا دچار هر گونه آسیب دیدگی مانند شکستگی یا زنگ زدگی نشده باشند. توجه داشته باشید که در صورت سالم بودن آن‌ها، هنگام نصب شلنگ تخلیه جدید باید از آن‌ها استفاده نمایید و در صورت آسیب دیدگی آن‌ها، گیره‌های جدیدی را تهیه و استفاده کنید. پس از باز کردن گیره‌ها، باید بستی را که شلنگ با آن به پمپ تخلیه دستگاه وصل است را نیز باز کنید.

  • نصب شلنگ تخلیه جدید

در مرحله بعدی باید به نصب شلنگ تخلیه جدید بپردازید. در این مرحله باید گیره‌ها را روی شلنگ قرار داده و شلنگ جدید را روی پوسته جا بزنید. حال به فیکس نمودن گیره‌ها بپردازید. سپس شلنگ تخلیه جدید را در مکان مناسب خود (پشت لباسشویی) کشیده و گیره‌ها را با استفاده از آچار محکم نمایید. توجه داشته باشید که در این مرحله باید اتصالات، محکم باشند تا دستگاه دچار نشتی آب نگردد.

  • تست شلنگ تخلیه و پمپ تخلیه لباسشویی

در مرحله آخر باید به تست شلنگ تخلیه و پمپ لباسشویی پرداخته و از سالم بودن آن‌ها، اطمینان کامل حاصل نمایید. در واقع در این مرحله باید پس از قرار دادن ماشین لباسشویی در محل خود، به وصل کردن شلنگ تخلیه به لوله تخلیه بپردازید. سپس به باز نمودن آب پرداخته وسپس برق را نیز وصل کنید. حال ماشین لباسشویی را روشن نموده و شلنگ تخلیه آن را تست نمایید.

توجه داشته باشید که نحوه تعویض شلنگ تخلیه لباسشویی ال‌جی، سامسونگ و… نیز به همین صورت انجام خواهد گرفت.

 

 

 

نکات مهم در تعویض شلنگ تخلیه لباسشویی

  • یکی از نکات مهمی که هنگام تعویض شلنگ تخلیه لباسشویی باید به آن توجه و رعایت شود، این است که قبل از تعویض شلنگ، باید از قطع بودن آب و برق اطمینان کامل حاصل نمایید.
  • یکی دیگر از نکاتی که هنگام تعویض شلنگ تخلیه لباسشویی باید به آن توجه شود، این است که هنگام تهیه شلنگ تخلیه جدید، شلنگ با کیفیتی را خریداری کرده و از خرید شلنگ‌های بی‌کیفیت خودداری کنید. همچنین هنگام تعویض شلنگ، به این نکته توجه فرمایید که اگر گیره‌های دستگاه دچار آسیب دیدگی یا پوسیدگی شده باشند، باید از استفاده مجدد آن‌ها خوددداری کرده و حتما به تهیه گیره‌های سالم و باکیفیت بپردازید.
  • یکی دیگر از نکات مهم تعویض شلنگ تخلیه لباسشویی، توجه به ارتفاع شلنگ می‌باشد. در واقع ارتفاع استاندارد شلنگ تخلیه معمولا برای تمامی برندهای لباسشویی باید شصت سانتی‌متر باشد.
  • یکی دیگر از نکات مهمی که هنگام تعویض شلنگ تخلیه لباسشویی از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد، این است که پس از تعویض، دستگاه را چندین بار تست کنید تا لباسشویی مشکلی نداشته باشد. توجه داشته باشید که اگر پس از نصب شلنگ تخلیه جدید، دستگاه دچار نشتی آب گردید، لازم است که از استفاده مجدد دستگاه خودداری کرده و به تکنسین تماس گرفته و با کمک او به رفع مشکل بپردازید.

نتیجه گیری

نحوه تعویض شلنگ تخلیه لباسشویی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می‌باشد. در واقع هنگام تعویض شلنگ تخلیه لباسشویی باید تمام نکات مهم رعایت شود تا تعویض به صورت اصولی انجام گرفته و برای دستگاه مشکلی رخ ندهد.

×
ایتا Whatsapp chat
واتساپ Whatsapp chat
3 +
پیمایش به بالا
Call Now Button