چرا لباسشویی آبگیری نمی کند؟دلایل و رفع آبگیری نکردن لباسشویی

آبگیری، از مراحل مهم و اساسی در فرآیند شستن لباس در لباسشویی است که در صورت وجود مشکل در این مرحله، عملا شستن لباس صورت نمی گیرد. بنابراین اگر آبگیری نکردن ماشین لباسشویی برای شما پیش آمده است، با وی آی پی سرویس همراه باشید تا علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی و راه های رفع این مشکل را به شما بگوییم.

آبگیری نکردن ماشین لباسشویی

علت وارد نشدن آب به داخل ماشین لباسشویی چیست و چگونه  میتوان این ایراد را برطرف  کرد؟

با توجه به درخواست بالای کاربران، کارشناسان تعمیر ماشین لباسشویی وی آی پی سرویس ، دلایل آبگیری نکردن ماشین لباسشویی  را به صورت جامع و کامل گردآوری کرده اند و در اختیار شما قرار داده اند.

چرا ماشین لباسشویی آبگیری نمی کند؟

آبگیری نکردن ماشین لباسشویی علت های متفاوتی دارد که با توجه به شرایط می توانید علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی خود را تشخیص دهید تا بتوانید درصدد حل آن مورد برآیید. به طور کلی علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی یکی از موارد زیر است :

  • مسدود بودن شیر ورودی آب
  • پیچ خوردگی شلنگ های ورودی آب
  • کثیف بودن فیلتر ورودی ماشین لباسشویی (فیلتر شیر برقی)
  • وجود مشکل در شیر برقی(شیر الکتریکی) ماشین لباسشویی
  • مسدود بودن شلنگ ها و اتصالات جاپودری
  • کم بودن فشار آب

برای تشخیص درست این که کدام یک از موارد بالا باعث آبگیری نکردن ماشین لباسشویی شده است در ادامه نحوه بررسی هریک از موارد را می خوانید :

  1. مسدود بودن شیر ورودی آب

مطمئن شوید شیر ورودی آب ماشین لباسشویی باز است  و آب وارد شیر و شلنگ آب می شود برای اطمینان  از سالم بودن شیر آب باید شلنگ های  ماشین لباس شویی  را از شیر آب  جدا کنید  و یک سطل  یا ظرف زیر شیر آب  بگذارید   و شیر آب  را باز کنید  تا متوجه شوید آب به درستی از شیر آب خارج می شود.

  1. پیچ خوردگی شلنگ های ورودی آب

ماشین لباسشویی  را با دقت  جلو  بکشید  وشلنگ های ورودی آب را بررسی کنید  که پیچ  نخورده  باشند، پیچ خوردگی یا اصطلاحا شکستگی شلنگ ورودی آب مانع از ورود آب  به دستگاه می شود.

  1. کثیف بودن فیلتر ورودی ماشین لباسشویی (فیلتر شیر برقی)

فیلتر ورودی ماشین لباسشویی  در ابتدای شیر برقی ماشین لباسشویی وصل شده است کار این فیلتر  جلوگیری از ورود  رسوبات  آب، املاح  و براده های لوله کشی ساختمان می باشد، برای بررسی  این فیلتر ها  می بایست  شلنگ ورودی آب را باز کنید  و فیلتر ها را خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید  و به آرامی آن را  بیرون بکشید  و تمیز کنید.

  1. وجود مشکل در شیر برقی(شیر الکتریکی) ماشین لباسشویی

کنترل ورود آب به داخل  ماشین  لباسشویی وظیفه شیر برقی می باشد و خرابی شیر برقی باعث وارد نشدن آب به داخل ماشین لباسشویی می شود.

جهت تست و بررسی  شیر برقی می توان  آن را به برق مستقیم  وصل کرد و ببینید که بوبین عمل می کند یا خیر،اگر با وصل کردن مستقیم شیر برقی به برق آب وارد دستگاه نشد شیر برقی معیوب است و باید آن را تعویض کنید.

  1. مسدود بودن شلنگ ها و اتصالات جاپودری

آب بعد از رد شدن از شیر برقی وارد مخزن جاپودری می شود. اگر شلنگ ها و اتصلات جاپودری مسدود باشد باعث میشود فشار آب بسیار کم یا قطع شود برای حل این مشکل مخزن کشویی جاپودری خارج کنید و با یک فرچه یا برس اقدام به تمیز کردن آنها کنید.

  1. کم بودن فشار آب

شیر برقی لباسشویی برای عملکرد درست خود به حداقل فشار آب20تا25 نیاز دارد و کم بودن فشار آب  باعث اختلال در مراحل  آبگیری ماشین لباسشویی می شود.


اگر نیاز به تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ دارید کلیک کنید.


توجه داشته باشید:

اگر موارد اولیه مشکل آبگیری نکردن ماشین لباسشویی را بررسی کردید و مشکل برطرف نشده دلایل دیگری مانند خرابی میکروسویچ، کلید پاور ، برد الکتریکی، تایمر و سوییچ سطح آب یا هیدروسات میتواند داشته باشد. برای اطلاعات بیشتر در مورد علل آبگیری نکردن ماشین لباسشویی می توانید با کارشناسان وی آی پی سرویس در تماس باشید و راهنمایی بگیرید.

 

 

 

×
ایتا Whatsapp chat
واتساپ Whatsapp chat
3 +
پیمایش به بالا
Call Now Button