علت آبگیری نکردن ماشین ظرفشویی

شاید این مشکل برای شما پیش آمده باشد که زمانی که میخواهید از ماشین ظرفشویی استفاده کنید و ظرفشویی آماده شروع به کار است متوجه این موضوع می شوید که ماشین ظرفشویی آبگیری نمیکند.

در این مقاله ما به کمک کارشناسان تعمیر ماشین ظرفشویی  وی آی پی سرویس  قصد داریم تا به دلایل آبگیری نکردن ماشین ظرفشویی بپردازیم و درمورد راهکارها و راه حل های رفع این مشکل با شما صحبت کنیم.

علت آبگیری نکردن ماشین ظرفشویی

آبگیری نکردن ماشین ظرفشویی علت های متفاوتی دارد  که در ادامه ما به آن می پردازیم، مسدود بودن شیر ورودی آب یکی از اصلی ترین دلایل عدم آبگیری ماشین ظرفشویی است، در ضمن در نظر داشته باشید علت آب گیری نکردن ماشین ظرفشویی در برند های مختلف یک مشکل یکسان است، یعنی شما با مطالعه ی این مقاله میتوانید علت آبگیری نکردن ماشین ظرفشویی سامسونگ، علت آبگیری نکردن ماشین ظرفشویی الجی و…. را متوجه شوید و اقدام به برطرف کردن این مشکل کنید.

چرا ماشین ظرفشویی آبگیری  نمی کند؟

در این بخش ما به علل آبگیری نکردن ماشین ظرفشویی می پردازیم و آن را به طور کامل توضیح می دهیم اگر در موقع استفاده متوجه این مشکل شدید که ماشین ظرفشویی شما آبگیری نمی کند موارد زیر را به ترتیب  بررسی کنید.

1.شیر ورودی آب:

اطمینان حاصل کنید که شیر ورودی آب ماشینظرفشویی باز است  و آب وارد شیر و شلنگ آب می شود برای اطمینان  از سالم بودن شیر آب باید شلنگ ماشین ظرفشویی را از شیر آب  جدا کنید  و یک سطل  یا ظرف زیر شیر آب  بگذارید   و شیر آب  را باز کنید  تا متوجه شوید آب به درستی از شیر آب خارج می شود.

2.شلنگ ورودی آب:

ماشین ظرفشویی را با دقت  جلو بکشید و از مسدود نبودن شلنگ، نبود پیچ و خم و هرگونه پارگی و شکاف در آن اطمینان یابید، سپس فشار آب را بررسی کنید زیرا شیر برقی(آکوا استاپ) ماشین ظرفشویی برای آبگیری به یک حداقل فشار آب نیاز دارد.

3.فیلتر ورودی ماشین ظرفشویی (فیلتر شیر برقی):

فیلتر ورودی ماشین ظرفشویی در ابتدای شیر برقی ماشینظرفشویی وصل شده است کار این فیلتر  جلوگیری از ورود  رسوبات  آب، املاح  و براده های لوله کشی ساختمان می باشد، برای بررسی  این فیلتر ها  می بایست  شلنگ ورودی آب را باز کنید  و فیلتر ها را خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید  و به آرامی آن را  بیرون بکشید  و تمیز کنید.

 4.شیر برقی(آکوا استاپ) ماشین ظرفشویی

کنترل ورود آب به داخل  ماشین ظرفشویی وظیفه شیر برقی می باشد.

خرابی شیر برقی (آکوا استاپ) باعث وارد نشدن آب به داخل ماشین ظرفشویی می شود

آکوا استاپ دارای دو سیم برق و دو شیلنگ متصل شده به آن می باشد که یکی از آنها آب را از شیر ورودی آب خانه تا شیر برقی منتقل می کند و شلنگ دیگر از شیر به داخل محفظه شستشوی ظرفشویی هدایت می کند. این شیر توسط شناور و تایمر یا برد الکترونیکی ماشین ظرفشویی کنترل و هدایت می شود.

برای بررسی آکوا استاپ حتما از یک تکنسین مجرب کمک بگیرید.

5.شناور و سوییچ شناور ظرفشویی

شناور ماشین ظرفشویی یک قطعه پلاستیکی و گنبدی شکل است که در کف ماشین ظرفشویی قرار دارد، هنگامی که سطح آب ماشین ظرفشویی بالا می آید شناور هم، هم زمان بالا می آید و با در گیر کردن سوییچ شناور که در زیر شناور قرار دارد، دستور قطع شدن آب را میدهد.

شناور ماشین ظرفشویی بر اثر فرسایش و تجمع رسوبات آب دچار خرابی می شود.

6.سوییج قفل درب ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی برای تشخیص باز و یا بسته بودن درب ظرفشویی یک سوییچ قفل دارد، زمانی که سوییچ قفل درب دچار آسیب شود ماشین ظرفشویی تشخیص نمی دهد که درب بسته است و دستور آبگیری و شروع به کار را نمی دهد.

 

7.تایمر و برد الکترونیکی ماشین ظرفشویی

تایمر یا برد ماشین ظرفشویی وظیفه ارتباط و هماهنگی بین تمام اجزای ماشین ظرفشویی را دارد، زمانی که برد الکترونیکی یا تایمر دچار آسیب دیدگی شود، سیستم شستشو دچار اختلال می شود. این امر میتواند یکی از اصلی ترین علت های آب گیری نکردن ماشین ظرفشویی باشد.

 

توجه داشته باشید:

در این مطلب ما ایرادات شایع در ارتباط با علت آبگیری نکردن ماشین ظرفشویی و نحوه بر طرف کردن آنها را بیان کردیم در صورتی که شما تمامی مراحل بالا را بررسی کردید و همچنان مشکل دستگاه شما بر طرف نشده بود میتوانید با مجموعه تخصصی وی آی پی سرویس در تماس باشید.

×
ایتا Whatsapp chat
واتساپ Whatsapp chat
3 +
پیمایش به بالا
Call Now Button