8 علت اصلی تمیز نشستن ماشین لباسشویی و راه حل های کاربردی

علت تمیز نشستن ماشین لباسشویی

اگر لباسهایتان بعد از طی کردن چرخه شستشو در ماشین لباسشویی، همچنان دارای لکه های کثیف و بوی نامطبوع است این مطلب به شما کمک می کند  تا علت تمیز نشستن لباسشویی را دریابید.

تمیز نشدن لباس در ماشین لباسشویی می تواند نتیجه عوامل زیادی باشد که بخشی از این موارد نتیجه استفاده نادرست از ماشین لباسشویی و بخشی دیگر مربوط به ایرادات فنی ماشین لباسشویی میباشد.

در این مطلب همه موارد مربوط  به علت تمیز نشستن ماشین لباسشویی را بررسی می کنیم و به شما آموزش می دهیم که چطور آن بخشی که مربوط به استفاده نادرست بوده است را برطرف کنید و همچنین شما را مطلع می کنیم که چه زمانی مشکل ماشین لباسشویی شما تخصصی است و نیاز به کارشناسی و عیب یابی متخصص دارید. لطفا موارد فنی که نیاز به دانش و تجربه بالایی دارد را دست کم نگیرید، زیرا کوچکترین اقدامی توسط شخص غیر متخصص می تواند باعث بروز آسیب جدی و خسارت مالی زیاد می شود در صورتی که جهت رفع مشکل ماشین لباسشویی خود نیاز به کمک متخصص حرفه ای و با تجربه دارید، می توانید از کمک تکنسین  وی آی پی سرویس بهره مند شوید.

استفاده نادرست از ماشین لباسشویی

به طور کلی ۸ علت اصلی برای تمیز نشستن ماشین لباسشویی وجود دارد که در ادامه توضیح داده شده است :

  1. تنظیمات شستشوی اشتباه ماشین لباسشویی
  2. بارگیری بیش از حد ماشین لباسشویی
  3. نوع و مقدار مواد شوینده ماشین لباسشویی
  4. به موقع خارج نکردن لباس ها از ماشین لباسشویی
  5. تمیز نبودن مخزن داخلی ماشین لباسشویی
  6. تمیز نبودن جاپودری ماشین لباسشویی
  7. تمیز نبودن فیلتر ماشین لباسشویی
  8. گرفتگی  لوله متصل به مخزن ماشین لباسشویی

 تنظیمات شستشوی اشتباه ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی با چندین چرخه و برنامه های مختلف مراحل شستشو  را انجام  می دهد،زیرا شما شستشوی انواع گوناگونی از لباس ها  وپارچه  ها را در ماشین لباسشویی  انجام  می دهید،شستن همه ی  پوشاک و   پارچه ها به انتخاب یک برنامه یکنواخت و اشتباه باعث می شود لباس ها  به یک اندازه  تمیز  نشوند، برای مثال  بعضی  از لباس ها  برای شستشو  نیاز  به آبسرد  دارند و بعضی دیگر  مانند پارچه های کتانی  و حوله  ها نیاز مند  آب گرم  هستند و همچنین  مدت  زمان  و دیگر  تنظیمات  برای شستشو  از اهمیت بالایی  برخود دار است،رعایت نکردن این مورد می تواند  علت تمیز نشستن  ماشین لباسشویی  باشد.

راه حل:

به دفتر چه راهنمای ماشین لباسشویی خود مراجعه کنید تا از نحوه ی تنظیمات درست و انتخاب برنامه مناسب برای شستشوی لباس ها مطلع شوید.

اگر شما به هر دلیلی به دفترچه ماشین لباسشویی خود دسترسی ندارید میتوانید با ارسال عکس از منو ماشین لباسشویی در واتساپ از آموزش رایگان بهره مند شوید.

 بارگیری بیش از حد ماشین لباسشویی

یکی دیگر از موارد استفاده نادرست از ماشین لباسشویی که باعث می شود مراحل شستشو به درستی  انجام  نشود و لباسها تمیز شسته نشوند، ریختن لباس بیش از ظرفیت ماشین لباسشویی می باشد. توجه داشته باشید که ماشین لباسشویی دارای سنسور تشخیص سطح آب می باشد تا از سرریز شدن آب از ماشین لباسشویی جلوگیری کند.

وقتی لباس بیشتر از ظرفیت ماشین لباسشویی در دستگاه قرار بگیرد میزان آب کمتری وارد دستگاه میشود و در نتیجه باعث میشود مراحل شستشو به درستی انجام نشود.

همچنین وقتی ماشین لباسشویی بیش از اندازه پرشده باشد باعث میشود لباس ها به هم بپیچند و گره بخورند و حتی باعث آسیب به اجزای داخلی درام (دیگ) لباسشویی میشود.

راه حل:

باتوجه به اینکه ماشین لباسشویی شما چند کیلویی است میزان لباس برای شست شو تنظیم کنید، برای مثال  اگر ماشین لباسشویی شما 8 کیلویی میباشد شما باید به صورت تخمینی 4 کیلو لباس خشک درون دستگاه قرار دهید و همینطور به صورت پیش فرض بر روی شیشه درب ماشین لباسشویی در اکثر برندها  قرار دارد شما میتوانید تا آن خط لباس خشک درون ماشین لباسشویی  قرار بدهید.

 نوع و مقدار مواد شوینده ماشین لباسشویی

اگر شما از یک ماده شوینده استفاده می کنید و از عملکرد آن راضی نیستید باید ماده شوینده را عوض کنید و از شوینده با کیفیت تری استفاده کنید. در نظر داشته باشید بیش از حد کف کردن ماده شوینده به نشانه با کیفیت بودن آن نیست. کف بیش از حد مایع شوینده باعث میشود اصطکاک بین لباس ها کم شود و سایش لباس ها بر روی یک دیگر کاهش یابد و در نتیجه باعث عدم تمیزی لباس ها میشود. بهترین نوع ماده شوینده ماشین لباسشویی شوینده ایی است که کف کمتری داشته باشد و حاوی آنزیم باشد. در ضمن اگر شما از صابون های پودری استفاده می کنید در نظر داشته باشید که صابون های پودری برای حل شدن در آب به زمان  بیشتری نیاز دارند و برای استفاده از صابون های پودری  باید قبل از روشن کردن دستگاه آن را داخل مخزن (دیگ) لباسشویی  بریزید تا به طور کامل حل شود. اگر صابون های پودری به مقدار زیادی استفاده شود باعث ایجاد لکه بر روی لباس ها میشود.

 به موقع خارج نکردن  لباس ها  از ماشین لباسشویی

این موارد که به نظر خیلی مورد ساده و پیش پا افتاده ای به نظر میرسد باعث بوی بد و نامطبوع لباس ها و مخزن ماشین لباسشویی می شود. ماندن لباس ها در مخزن ماشین لباسشویی و به موقع خارج نکردن آنها از لباسشویی مکان ایده آلی برای رشد و تکثیر انواع قارچ ها و باکتری ها فراهم  می سازند.

راه حل:

حتما بلافاصله بعد از اتمام شستشو، لباس ها را از دستگاه خارج کنید و آویزان کنید.

چنانچه داخل مخزن لباسشویی بعد از شستشو مرطوب بود بهتر است آن را با دستمال حوله ای یا پارچه ای  خشک کنید.

توجه: حتما بعد از شستشو درب ماشین لباسشویی را چند ساعتی باز بگذارید و لاستیک دور درب را با دستمال خشک کنید.

 تمیز نبودن مخزن داخلی ماشین لباسشویی

برای شستشوی تمیز لباس ها، ماشین لباسشویی باید تمیز باشد. با گرم شدن آب توسط المنت ماشین لباسشویی، عملیات انقباض و انبساط آب، رسوبات حاصل از ماده های شوینده و الیاف لباس ها که در لاستیک و درام ماشین لباسشویی باقی می­ماند به مرور زمان موجب انباشته شدن رسوبات و جرم گرفتن ماشین لباسشویی  می­شود که در نتیجه باعث تمیز نشستن  ماشین لباسشویی میشود.

راه حل:

ماشین لباسشویی بعد از نصب باید هر 6 ماه الی 12 ماه سرویس شود. در سرویس های دوره ای دستگاه به طور کامل تست و باز بینی میشود و در نهایت به وسیله جرم گیر های مخصوص، جرم گیری و رسوب زدایی میشود.

 تمیز نبودن جاپودری ماشین لباسشویی

چنانچه جاپودری ماشین لباسشویی تمیز نباشد و جرم و رسوبات انباشته شده باشد میتواند علت تمیز نشستن  ماشین لباسشویی باشد. برای بررسی این مورد کشوی جاپودری را بیرون  بکشید و آن را بررسی کنید.

راه حل:

کشوی جاپودری را بیرون بکشید و با مواد شوینده اقدام به تمیز کردن آن کنید. در صورتی که جرم و رسوبات در آن انباشته بود می توانید به کمک مسواک یا یک برس آن را تمیز کنید.

 تمیز نبودن فیلتر ماشین لباسشویی

تمامی ماشین های لباسشویی دارای فیلتر تخلیه آب هستند. چنانچه این فیلتر دچار گرفتگی شود فرآیند تخلیه نیز دچار اختلال میشود و در نتیجه باعث نشتی آب ، بوی بد و عمل کرد نادرست میشود. برای تمیز کردن فیلتر تخلیه  ماشین لباسشویی کافیست فیلتر را خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید و آن را بیرون  بکشید و  اقدام  به تمیز  کردن آن  کنید. توجه داشته باشید که قبل از باز کردن فیلتر تخلیه ماشین لباسشویی  ابتدا ماشین لباسشویی را از برق جدا کنید و شیرهای ورودی آب راببندید.

توجه:در سرویس های دوره ای که توسط تکنسین های وی آی پی سرویس  انجام  میشود تمامی این مراحل توسط تکنسین  بررسی و اقدام  به سرویس میشود.

مشکلات فنی و نیاز  به تعمیر ماشین لباسشویی

خرابی هیتر یا المنت ماشین لباسشویی

میزان درجه حرارت آب بر روی تمیز نشستن  لباس ها و پارچه ها بسیار موثر است. در ماشین های لباسشویی فرآیند گرم شدن آب توسط المنت یا هیتر انجام میشود. یکی از دلایل تمیز نشستن لباس ها در ماشین لباسشویی میتواند خرابی المنت یا هیتر باشد. زیرا لباس هایی  که برای شستشو نیاز به آبگرم دارن به درستی و به طور کامل تمیز نمیشوند. برای اطمینان حاصل کردن از خرابی المنت ابتدا بررسی کنید که برنامه شستشو را به درستی انتخاب کرده اید و سپس بعد از آبگیری ماشین لباسشویی(بعد ازحدود 4 دقیقه) محفظه شیشه ای درب ماشین لباسشویی را لمس کنید اگر داغ و یا گرم نشده بود المنت ماشین لباسشویی شما نیاز به تعمیر دارد.

راه حل:

رفع مشکل المنت ماشین لباسشویی یک امر کاملا تخصصی میباشد و باید توسط تکنسین انجام شود.

شما میتوانید در خواست سرویس و تعمیرات ماشین لباسشویی خود را به صورت  آنلاین در وی آی پی سرویس ثبت کنید.

 نچرخیدن مخزن (دیگ)ماشین لباسشویی

لباس ها برای شستشو بهتر علاوه بر آب و مواد شوینده نیاز به اصطلاک  و سایش بالایی بر روی یکدیگر دارند که این فرآیند توسط چرخیدن مخزن ماشین لباسشویی امکان پذیر میشود پس در نتیجه اگر مخزن ماشین لباسشویی چرخش نداشته باشد و یا چرخش ضعیف باشد مراحل شستشو به درستی انجام نمیشود..

نچرخیدن مخزن(دیگ) ماشین لباسشویی میتواند بر اثر آسیب دیدگی خازن موتور، ضعیف شدن موتور و یا پارگی و گشاد شدن تسمه ماشین لباسشویی باشد.

راه حل:

همان طور که گفتیم نچرخیدن مخزن ماشین لباسشویی عوامل گوناگونی دارد که برای عیب یابی و ریشه یابی صحیح نیاز به تخصص و کمک تکنسین  فنی میباشد. شما میتوانید برای رفع مشکل نچرخیدن مخزن ماشین لباسشویی از کمک تکنسین های  متخصص وی آی پی سرویس برخودار باشید.

 

 گرفتگی لوله متصل به مخزن(دیگ)ماشین لباسشویی

 

یکی دیگر از علت های تمیز نشستن ماشین لباسشویی میتواند مسدود بودن رابط متصل جاپودری و دیگ ماشین لباسشویی باشد. زیرا مسدود بودن این رابط باعث میشود مواد شوینده ای که در جاپودری میریزیم به طور کامل وارد محفظه دیگ لباسشویی نشود. برای رفع این مورد باید از مسدود بودن رابط مطمئن شویم سپس اقدام به رفع گرفتگی و سرویس آن کنیم.


اگر نیاز به تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ دارید کلیک کنید.


جمع بندی:

همانطور که مشاهده کردید تمیز نشستن ماشین لباسشویی میتواند ناشی از استفاده نادرست،تمیز نبودن قطعات دستگاه و یا ایرادات فنی ماشین لباسشویی باشد،در نظر داشته باشید علت تمیز نشستن ماشین لباسشویی بوش، سامسونگ، الجی و … یک ایراد مشترک است و عوامل موثر بر آن به طور یکسان است.

 

 

 

 

×
ایتا Whatsapp chat
واتساپ Whatsapp chat
3 +
پیمایش به بالا
Call Now Button