علت تخلیه نشدن آب لباسشویی

علت تخلیه نشدن آب لباسشویی

جمع شدن آب در لباسشویی خاموش و همچنین تخلیه نشدن آب درون لباسشویی یکی از مشکلات رایج این دستگاه است. در این مقاله وی آی پی سرویس، به بررسی این مشکل، علت های احتمالی و نحوه رفع آن میپردازیم. بعضی از این ایرادات میتواند توسط شما شناسایی و رفع شود، و برخی دیگر به دلیل تخصصی بودن، برای تعمیر نیاز به تکنسین متخصص دارد.

*توجه داشته باشید علت تخلیه نشدن آب لباسشویی در اکثر برند ها یک مشکل یکسان است. یعنی شما با مطالعه این مطلب میتوانید دلیل تخلیه نشدن آب لباسشویی برندهای بوش، سامسونگ، الجی، زیرووات، ایندزیت، پاکشوما، اسنوا، آبسال و…. بررسی و رفع نمایید.

علت تخلیه نشدن آب لباسشویی چیست؟

دلایل تخلیه نشدن آب لباسشویی عبارتند از :

مسدود شدن پمپ تخلیه ماشین لباسشویی

یکی از رایج ترین دلایل تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی، انسداد پمپ تخلیه ماشین لباسشویی است. در بعضی اوقات ممکن است اشیاء و وسایل ریز که در جیب لباس ها جامانده از فیلتر لباسشویی رد شده و وارد پمپ تخلیه شده باشد که باعث مسدود شدن پمپ تخلیه میشود، در این صورت با خارج کردن اشیاء داخل پمپ تخلیه و تمیز کردن آن میتوانید این مشکل را بر طرف کنید.

خرابی پمپ تخلیه ماشین لباسشویی

پمپ تخلیه وظیفه تخلیه کردن آب داخل لباسشویی را دارد. بعضی مواقع اشیائی که از فیلتر لباسشویی رد شده و به پمپ تخلیه رسیده اند باعث شکستن پروانه پمپ تخلیه شده که باعث میشود پمپ تخلیه از کار بیفتد یا در برخی موارد دیگر به دلیل طول عمر زیاد و فرسایش پمپ تخلیه از کار می افتد که این امر خود علت تخلیه نشدن آب لباسشویی است.

گرفتگی محل خروج آب در ماشین لباسشویی

ممکن است به مرور زمان مسیر تخلیه ماشین لباسشویی دچار گرفتگی و مسدودیت شود،در صورتی که این اتفاق افتاده بود ابتدا شلنگ تخلیه را بررسی کنید اگر مسدود شده بود آن برطرف کنید یا اقدام به تعویض آن کنید.

گرفتگی فیلتر ماشین لباسشویی

فیلتر ماشین لباسشویی محل جمع شدن پرز های لباس،  اشیاء خارجی که در لباس جامانده مانند سکه، سوزن و… میباشد، که انباشته شدن این اشیاء باعث اختلال در سیستم تخلیه میشود.

فیلتر لباسشویی در قسمت پایین ماشین لباسشویی سمت راست و یا چپ قرار دارد برای باز کردن دریچه فیلتر باید آن را بر خلاف عقربه های ساعت بچرخانید.

سیستم کلید درب ماشین لباسشویی

میکروسوویچ ماشین لباسشویی وظیفه قفل کردن درب لباسشویی را دارد، چنانچه میکروسوییچ ماشین لباسشویی خراب شود عملکرد ماشین لباسشویی به طور کلی مختل میشود وعمل آبگیری و تخلیه آب انجام نمیشود.

علت خرابی میکروسوویچ هم میتواند الکتریکی باشد و هم میتواند مکانیکی باشد، برای رفع خرابی میکروسوویج حتما از تکنسین متخصص کمک بگیرید.

خرابی شیر الکترونیک (شیر برقی) ماشین لباسشویی

شیر الکترونیک یا شیر برقی ماشین لباسشویی وظیفه کنترل ورود آب به داخل لباسشویی را دارد در صورتی که شیر برقی بر اثر رسوبات انباشته شده و بوبین شیربرقی دچار خرابی شود نمیتواند ورود آب به داخل لباسشویی را کنترل کند و ماشین لباسشویی در حالت خاموش پر از آب میشود.

برای رفع این مشکل ابتدا شیر برقی را باز کنید و آن را بررسی کنید اگر شیر برقی رسوب گرفته بود، رسوبات آن را تمیز کرده و مجدد آن را وصل کنید.

خرابی برد یا تایمر لباسشویی

یکی دیگر از علت های تخلیه نشدن آب لباسشویی میتواند خرابی برد الکترونیک یا تایمر ماشین لباسشویی باشد.

بردهای الکترونیکی معمولا بر اثر نوسانات برقی دچار آسیب میشوند و برای تعمیر آن حتما از شرکت های معتبر و افراد متخصص کمک بگیرید.

راه حل های رفع مشکل تخلیه نشدن آب لباسشویی

در این مطلب ما ایرادات شایع در ارتباط با علت تخلیه نشدن آب لباسشویی و نحوه بر طرف کردن آنها را بیان کردیم در صورتی که شما تمامی مراحل بالا را بررسی کردید و همچنان مشکل دستگاه شما بر طرف نشده بود میتوانید جهت تعمیر ماشین لباسشویی با مجموعه تخصصی وی آی پی سرویس در تماس باشید.


همچنین خدمات زیر در وی آی پی سرویس قابل انجام است :

تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ

تعمیر ماشین لباسشویی بوش

تعمیر ماشین لباسشویی دوو

تعمیر ماشین لباسشویی آاگ

تعمیر ماشین لباسشویی ال جی

×
ایتا Whatsapp chat
واتساپ Whatsapp chat
3 +
پیمایش به بالا
Call Now Button